Важноста на меѓуетничката интеграција во образованието е: |
Влијанието на организациската структура врз организацијата се однесува на: |
Внатрешни фактори кои влијаат на мотивацијата се: |
Во која функција на директорот спаѓа изработка на долгорочни планови (стратешки план за развој на училиштето): |
Во однос на меѓуетничката интеграција во образованието, директорите на училиштата мора да обезбедат: |
о однос на одлуките кои ги донесува Министерот во МОН, одлуките на директорот на училиштето се: |
Во опкружувањето на училиштето во кое сте директор постои развиен бизнис сектор. Тоа е одлична можност за: |
Воспоставена пријатна средина за работа, воспоставен систем на награди, воспоставена добра соработка со родителите и учениците, воспоставен систем за донесување и спроведување на одлуки, воспоставен систем на отворени и чесни комуникации се карактеристики |
Во човечките (хуманистичките) карактеристики на лидерот, спаѓа: |
Една од трите димензии на ангажираноста, когнитивната, се однесува на: |
Зошто водството е процес? |
Извори на втората димензија – формализацијата се: |
Индивидуата е екстринзично мотивирана кога: |
Кај моќта на убедување |
Како културата се манифестира во училиштето? |
Карактеристики на еко-училиштето: |
Карактеристики на креативното училиште: |
Карактеристики на успешен лидер: |
Квалитативното лидерство е резултат на следните фактори: |
Кои детерминанти имаат влијание врз организациската структура? |
Кои менаџерски улоги ги изведуваат претпоставените во организацијата? |
Кои од наведените претставуваат долгорочни воннаставни активности: |
Кои од овие алтернативи претставуваат карактеристики на еколошката интеграција во училиштето? |
Кои од следниве се форми на соработка со родителите? |
Кои се најуспешните начини за меѓуетничка интеграција во училиштето? |
Кои се предностите на децентрализираниот систем за образование? |
Кои три елементи ја определуваат секоја образовна институција? |
Координацијата во организацијата може да биде: |
Координацијата која го поврзува врвот на организацијата со останатите хиерархиски нивоа се нарекува: |
Менаџерски нивоа се следниве: |
Менталните модели претставуваат: |
Надоместувачката моќ како една од трите вида на моќ се изразува: |
На што се темели успешната работа на секое училиште (четири столба)? |
Од училишната култура зависи: |
Организациската клима е тесно поврзана со стилот на раководење и раководење на директорите, врз основа на: |
Организациската структура, во принцип, има 3 димензии: |
Основни услови за ефикасно и ефективно функционирање на организацијата: |
Под интринзичната мотивација се подразбира: |
Под организациска клима се подразбира: |
Позитивна училишна култура се создава кога: |
Постоење на организациски систем за управување е кога: |
Пристапот на концептот на современото училиште: |
Процесот кој ја менува организациската структура и врши создавање на нови процеси и промени се нарекува: |
Ситуациониот менаџмент: |
Според Убен и Хјуз, училиштето во суштина се карактеризира со овие компоненти: |
Според Х.Кунц, менаџерските функции го имаат ова значење: |
Способности кои му се потребни на менаџерот во образованието: |
Стилот на успешен училиштен лидер е: |
Улогата која се однесува на менаџерот како следач на настани, пренесувач и спикер, се нарекува: |
Успешните директори се добри комуникатори кога имаат: |
Успешно планирање е: |
Училишната култура најчесто е поврзана со: |
Училишното водство се однесува на: |
Училиштето како организација ги вклучува следните ресурси: |
Училиштето како организација со висок степен на функционалност бара: |
Фактори на влијание врз лидерската ефикасност се: |
Хоризонталната координација во организацијата се однесува на: |
Што НЕ смее директорот да делегира? |
Што подразбираме под поимот училишна организациска култура? |
Што претставува организацијата? |
Активното слушање е комплексно однесување за време на состанокот, и тоа, главно, значи: |
Асертивноста значи да се биде: |
Во една организација НЕ се преговара за: |
Во монолошките форми на комуникација спаѓаат: |
Гестовите, изразот на лицето, контактот со очите, се елементи од: |
Еден од основните принципи на менаџментот на човечки ресурси е: |
Една од целите на односите со јавноста е: |
Експертите препорачуваат состанокот да не трае повеќе од: |
За воспоставување здрава атмосфера за работа во тимот, најголемата одговорност ја има: |
Запознавањето со организацијата, со условите за работа, со правилата на однесување, со организациската култура, со соработниците, колегите, како и со нивните права и обврски што произлегуваат од договорот за работа, го сочинуваат процесот на: |
Знаењето во една организација може да биде: |
Интерперсоналните конфликти се случуваат меѓу: |
Каква треба да биде комуникацијата училиште – јавност? |
Какви треба да бидат тимовите? |
Каков е редоследот на основните компоненти на комуникацискиот процес? |
Кариерниот развој на секој вработен е во тесна врска со: |
Кога се избира делегирачкиот стил на комуницирање? |
Кога се избира поучувачки стил на комуницирање? |
Кои теории спаѓаат во процесни теории? |
Која е единствената вистинска реакција за еден директор при појава на конфликт? |
Кој е клучниот фактор на односите со јавноста? |
Конфликтите се добри за организацијата: |
Крајна цел на менторството е: |
Личноста која е овластена да настапува во медиумите, во име на организацијата, се нарекува: |
Меѓу најважните активности на менаџментот на човечки ресурси се: |
Менаџментот на знаење има за цел: |
Менторството како процес обично подразбира постоење на: |
Мотивираните вработени при работењето ја развиваат ,,дихотмијата“, односно состојба: |
Најприменувани техники во фазата на селекција се: |
Основната форма на интерактивното деловно комуницирање е: |
Под успешна комуникација се подразбира: |
Поединците или групите кои се директни учесници во конфликтот се нарекуваат: |
Поимот менаџмент може да се дефинира како: |
Преговарањето е една од стратегиите за решавање на: |
Преголем број на состаноци е сигурен знак за: |
Процесот во кој слушателот испраќа вербални и невербални пораки кон соговорникот се нарекува: |
Решавање на конфликтите може да се постигне со: |
Секој формален состанок НЕ треба да се одржи без присуство на: |
Соодветното менаџирање со човечките ресурси во секоја воспитно – образовна организација директно се одразува на: |
Состаноците на наставничиот совет се: |
Социјална зона на комуницирање е: |
Со што е во тесна врска кариерниот развој на секој вработен? |
Според Ласвел, комуникацискиот процес се однесува на: |
Според составот на учесниците состаноците можат да бидат: |
Според составот, состаноците на членовите на училишниот одбор се: |
Според тоа кој ги свикува состаноци и на кој начин, разликуваме: |
Спроведувањето на заклучоците од состанокот е чекор кој се презема: |
Средниот период или фаза од менторскиот процес најчесто трае: |
Стручното усовршување на наставниците се планира: |
Талент-менаџментот во организациите, претставува збир на активности за: |
Терминот „синергија“ уште се нарекува и: |
Тим е мала група од: |
Тимот се гради: |
Тоа што ѝ недостига на групата, за конечно да прерасне во тим е: |
Улога на записничарот на состанок е: |
Формалната комуникација во тимот се однесува на: |
Формалните состанци во училиштето секогаш треба да имаат: |
Што е јавност? |
Што од наведеното НЕ е внатрешен чинител за односи со јавноста во училиштата? |
Што од наведеното не предизвикува конфликт? |
Аналитичките одлуки се засноваат на: |
Визијата треба да ги содржи претставите за иднината: |
Директорот посебно треба да има критичен став кон: |
Донесувањето на одлуки е најлесно во услови на: |
Еден од видовите на стилови на педагошка комуникација е стилот: |
Еден од чекорите при процесот на развојното планирање е фаза на: |
Една од најчесто користените мерки за надминување на бариерите во комуникацијата е: |
Една од функциите на директорот на училиштето, како педагошки раководител е тесно поврзана со: |
Елементите на комуникацијата се: |
Етичката димензија при носењето педагошки одлуки подразбира одлучување со почитување на: |
За следење и евалуација на наставниот час директорот НЕ треба да поседува знаење за: |
Знаците во педагошката комуникација помеѓу директорот и наставниците треба да: |
Инвенцијата е процес на: |
Институција која го утврдува квалитетот преку интегралната евалуација е: |
Каква е функцијата на директорот во изготвување на годишната програма на училиштето: |
Како директорот може да го унапреди наставниот процес: |
Како директорот може да избегне субјективност при носење на важни одлуки за училиштето? |
Како се нарекува комуникацијата кога е по желба на поединецот? |
Како се нарекува улогата на директорот при која тој/таа утврдува постапки за следење, мерење и вреднување на воспитно-образовната работа во училиштето? |
Кое е највисокото ниво на поврзаност кое влијае врз успехот на комуникацијата? |
Кое е најниското ниво на поврзаност кај комуникацијата? |
Кое ниво на промени најлесно се воведува? |
Кои се главните критериуми за проценка на работата на директорот: |
Кој е последен период од професионалниот развој на наставниците? |
Кој инструмент најчесто се користи за мерење на квалитет на наставата? |
Кој ја утврдува потребата од создавање на концепција за професионален развој на наставниците во училиштето? |
Кој од следниве фактори најмногу придонесува за успешноста на директорот како педагошки раководител? |
Кој првиот чекор во процесот на стратешко планирање во училиштето? |
Мисијата и визијата на училиштето важат: |
Обезбедувањето развој (иновации и промени) треба да се реализира: |
Одлучувањето со консензус е посебно важно, ако се работи за одлука со кои се решаваат: |
Односот помеѓу вербалната и невербалната педагошка комуникација НЕ треба да е: |
Отпорот кон промената во училиштето би бил помал доколку: |
Педагошкото одлучување НЕ се заснова на: |
Плановите кои имаат стратегиски карактер припаѓаат на: |
Повратната информација од директорот за наставникот од следењето на наставниот час треба да биде: |
Покрај улогата на обучуван, во процесот на професионалниот развој на наставниците наставникот може да се најде и во улога на |
Последен чекор во процесот на контрола е: |
Потребата од професионален развој на наставниците НЕ се темели на: |
Превентивната контрола е насочена кон: |
При следењето и вреднувањето на работата на училиштето едно од нивоата е: |
Причините кои ја наметнуваат потребата од професионален развој на наставниците се содржани во потребите на: |
Промената во училиштето настанува кога таа ќе биде прифатена: |
Промената во училиштето НЕМА да успее доколку: |
Промените и иновациите добиени со акциони истражувања НЕ се темелат на: |
Работна задача која произлегува од функцијата на директорот е: |
овремениот педагошки „водител“ го карактеризира: |
Современото педагошко раководење предност му дава на: |
Според Брајша, колку тајни постојат на успешните училишта? |
Според степенот на разработка, плановите можат да бидат: |
Според Фулан, колку сегменти на промени постојат внатре во училниците? |
Стилот кога комуникацијата е отворена, искрена, јасна, директна со сигурен, убедлив и топол глас, се нарекува: |
Стилот кога комуникацијата не е јасна, прикриена и е со слаб и несигурен глас, се чувствува напнатост и затвореност, се нарекува: |
Традиционално водење на училиштата претставува: |
Успешно реализиран наставен час е часот во кој: |
Филозофијата на реституцијата се фокусира на: |
Што го карактеризира современиот педагошки „водител“? |
Што го карактеризира „шефовското“ водење? |
Што е е основна цел на педагочкиот надзор што го спроведува директорот? |
Што преставува внатрешна евалуација на училиштето? |
SWOT анализата училиштето може да го користи за анализа на: |
Буџетот претставува систематски преглед на сите приходи и расходи што државата ќе ги реализира во текот на еден планиран период, т.е. во една планирана буџетска година. |
Внатрешни дополнителни извори на финансирање нa училишта (дефинирано со правилник донесен од МОН) може да се распределат |
Внатрешни дополнителни извори на финансирање на училишта (дефинирано со правилник донесен од МОН) може да се распределат: |
Внатрешни дополнителни извори на финансирање на училишта (дефинирано со правилник донесен од МОН) може да се распределат: |
Во случај кога е поднесена само една понуда или има само една прифатлива понуда, договорниот орган задолжително: |
Главни активности на финансискиот менаџмент се: |
Дали постапките кои се водат електронски треба да бидат рачно или дигитално потпшани? |
Директорот на секое училиште е одговорен за извршување на: |
оговорот со избраниот понудувач во постапка за јавна набавка се потпишува: |
До кога договорниот орган треба да го донесе планот за јавни набавки во тековната година? |
Долгорочното финaнсиско плaнирaњe го врши Министeрството зa обрaзовaниe и нaукa: |
Државните средни училишта поднесуваат извештај за стекнување и распределба на средствата до: |
Законот за јавните набавки се применува од училиштата од: |
Законот за сметководство за буџетите и буџетските корисници пропиша обврска секое училиште да воспостави сметководствена евиденција која ќе биде: |
Извештај за користење на средствата стекнати од дополнителни активности, училиштето поднесува до: |
Извештајот на парични (готовински) текови е поделен на три дела и тоа: |
Инвестиционото одржување на училиштата односно изградбата на нови училишта и реконструкција на постоечките претставува обврска на: |
Јавните финансии опфаќаат две основни области: |
Како основен критериум кој се користи во формулата за распределба на средствата на основните и средните училишта е: |
Кои се основни финансиски извештаи во образованието? |
Која е целта на билансот на успех? |
Кој е основниот облик на снабдување за договорните органи? |
Критериумот за доделување на договор за јавна набавка: |
Надворешни дополнителни извори на финансирање можат да се јават како: |
Најголема одговорност за законито водење на сметководството ја има: |
На која веб локација се пристапува на Електронскиот систен за јавни нававки: |
Начинот на стекнување и распределба на дополнителните средства за финансирање на работата на училиштата го пропишува: |
Одлуката за избор на најповолна понуда ја носи: |
Основен критериум за доделување на договор за јавна набавка е: |
Повисоки расходи од приходи, подразбира дека имаме: |
По истекот на фискалната година, која завршува на 31 декември, училиштата подготвуваат завршна сметка најдоцна до: |
Постојат два различни моменти на претприемничко размислување и делување, и тоа се: |
Предлогот на финансискиот план на училиштето до оснивачот го дава: |
Претприемачите во училиштата се професионални раководители ако ги извршуват следните функции: |
Регистриран издавач на дигитални сертификати во Република Северна Македонија е: |
Секој расход и одлив од буџетот на училиштето мора да се заснова на: |
Систематски преглед на сите приходи и расходи што државата ќе ги реализира во текот на еден планиран период претставува: |
Сметководствените документи се чуваат во: |
Сметководствените информации треба да ги поседуваат следниве квалитативни карактеристики: |
Со билансот на успехот се утврдува: |
Со блок – дотацијата се врши финансирање на надлежностите утврдени во Законот за локална самоуправа и покрај средствата за тековно одржување на училиштата, опфатени се и средствата за: |
Согласно Законот за јавни набавки кој започна да се применува од 1 април 2019 година училиштата имаат обврска да ги опфатат во годишниот план за јавни набавки набавките: |
Согласно законската регулатива, училиштето изработува годишен финансиски план на приходи, други приливи и одобрени средства. Во него се вклучени: |
Со пописот се утврдува: |
Со процесот на децентрализација надлежностите поврзани со образованието со закон се префрлени од централно на локално ниво. Општината е одговорна за: |
Според Законот за локалната самоуправа општините се одговорни и за: |
Срeднорочното финaнсиско плaнирaњe e во општинскa нaдлeжност кaдe зa пeриод покрaток од 5 години сe прeдвидувaaт финaнсискитe тeкови нa: |
Средните училишта поднесуваат извештај за користење на средствата стекнати од дополнителни активности најдоцна до: |
Трансферот од буџетот на РСМ и буџетите на фондовите до буџетот на општината е: |
Трезорот врши контрола на: |
Училиштата задолжително спроведуваат постапка за јавна набавка на стоки, услуги и работи, доколку вредност на набавката е поголема од: |
Училиштата се должни најмалку еднаш годишно да вршат усогласување на своите побарувања и обврски со состојбата на средствата и нивните извори искажани во сметководството со фактичката состојба што се утврдува со попис до: |
Финансирањето на училиштата на РСМ, како и распределбата на средствата за основното и средното образование од МОН до општината се врши преку: |
Финансиските средства за реализација на своите цели и идеи, училиштата во Република Северна Македонија ги обезбедуваат од: |
Финансиското планирање се дели на: |
Што од наведеното НЕ Е вид на активност прикажана во извештајот за паричните текови? |
Што од наведеното НЕ е составен дел на тендерската документација? |
Што подразбира интрапретприемништвото? |
Што претставува договор за јавна набавка на стоки? |
Бројот на учениците во паралелките во јавните средни училишта не може да биде: |
Во кое од следните места не може да се организира и остварува основното образование: |
Во прво одделение на основното училиште родителот, односно старателот е должен да го запише детето кое: |
Во согласност со Законот за вработените во јавниот сектор, класификацијата на работните места од ГРУПА I се: |
Во согласност со Законот за наставниците и стручните соработници во основните и средните училишта, трансформацијата на работниот однос од определено во неопределено време во основното и средното образование не е дозволена ако: |
Во услови на вонредни околности бројот на наставните денови во учебната година може да биде: |
Директорот на општинско основно училиште го избира и го разрешува: |
Додатна настава се организира за ученици кои: |
За кандидатите што се пријавиле на јавен оглас за засновање на работен однос за наставник, мислење до директорот на училиштето дава: |
Заради повреда на должностите и неисполнување на обврските на ученикот во средно училиште не може да му се изрече една од следните педагошки мерки: |
Инклузивното образование е: |
Исто лице едно по друго НЕ може да биде именувано за вршител на должноста директор на: |
Кое од наведените не е основно начело согласно Законот за основно образование: |
Која од следните обврски не произлегува од договорот за вработување за работникот: |
Кој во државата е задолжен за екстерна евалуација на постигањата на учениците: |
Кој го врши советувањето на родителот/старателот? |
Кој го донесува статутот на основното училиште? |
Кој го застапува и претставува училиштето и е одговорен за законското работење? |
Кој го формира тимот за училишна интеграција? |
Кој е должен да го пријави секој облик на насилство, злоупотреба или званемарување сторено врз ученик од страна на друг ученик, родител, односно старател или било кое лице вработено во училиштето, до надлежните институции утврдени со закон? |
Кој е орган на раководење во основно училиште? |
Кој е орган на управување во основно училиште? |
Кој раководи со отворениот граѓански универзитет за доживотно учење? |
Колкав е бројот на ученици во паралелката во основното училиште? |
Колку изнесува полното неделно работно време за наставниците согласно Законот за наставниците и стручните соработници во основните и средните училишта? |
Колку трае мандатот на членовите на училишниот одбор во јавните средни училишта? |
Колку трае мандатот на членовите на училишниот одбор во основно училиште? |
Колку членови има Училишниот одбор во основно училиште? |
Колку членови од Училишниот одбор на јавното средно училиште се претставници од деловната заедница? |
Колку членови од Училишниот одбор на јавното средно училиште се претставници од Министерството? |
Kолку членови од Училишниот одбор на јавното средно училиште се претставници од наставниците? |
Колку членови од Училишниот одбор на јавното средно училиште се претставници од основачот? |
Колку членови од Училишниот одбор на основното училиште се претставници од наставниците, стручните соработници и воспитувачите од училиштето? |
Колку членови од Училишниот одбор на основното училиште се претставници од основачот? |
Колку членови од Училишниот одбор на основното училиште се претставници од родителите, односно старателите на учениците? |
Кон ученикот кој не ги извршува обврските и ги повредува правилата на воспитно-образовната работа не смее да се применува: |
Концепцијата за основно образование и воспитание ја утврдува: |
Мандатот на директорот на средно училиште трае: |
Наставниот план за основното образование содржи: |
Наставниот час во јавните средни училишта трае: |
Обврска на работникот согласнo Законот за работни односи не е: |
Обврска на работодавачот согласно Законот за работни односи е: |
Од колку членови се состои органот на управување во јавните средни училишта? |
Одлуките на училишниот одбор во јавните средни училишта се донесуваат со: |
Општо начело во согласност со Законот за вработените во јавниот сектор не е: |
Освен во случај кога тоа со посебни прописи поинаку е утврдено, како посебни услови за засновање работен однос не може да се наведат: |
Правото на користење отсуство од работа поради родителство |
Претседателот на училишниот одбор во основно училиште се избира од редот на: |
При запишувањето на детето во прво одделение родителот, односно старателот не е должен да достави потврда за: |
Работата на училиштето во текот на учебната година се утврдува со: |
Работен однос меѓу работникот и работодавачот се заснова: |
Работничка за време на бременост, раѓање и родителство (за едно дете) има право на платено отсуство од работа во траење од: |
Согласно Законот за работни односи работникот има право на платен одмор заради лични и семејни околности (за склучување брак, раѓање дете (само за таткото) и/или смрт на близок роднина): |
Со наставните програми се определуваат: |
Со Развојната програма се планираат целите и визијата за развој на основното училиште во период од: |
Според Законот за работни односи, полното работно време изнесува: |
Стручен орган на основното училиште е: |
Ученикот има право на бесплатен превоз ако ја посетува наставата, ако избраната струка и профил не е застапена во општината во која живее ученикот и ако местото на живеење е оддалечено од средното училиште во кое ученикот е запишан: |
Училишниот одбор на основното училиште му предлага на градоначалникот на општината, односно на министерот: |
Што од наведеното НЕ е забрането согласно Законот за работни односи? |