ПИРЛС (PIRLS – Progress in International Reading Literacy Study) е меѓународната студија за проверка на оспособеноста на учениците од 9-10 – годишна возраст за читање со разбирање. Таа е фокусирана на три аспекти поврзани со читањето:
- процесот на разбирање;
- целите заради кои учениците читаат;
- навиките и ставовите за читањето.
Преку прашалниците за ученици, родители, наставници и директори се добиваат резултати за тоа како културната средина, наставната практика, целите на наставните програми и систематското уредување на образованието влијаат врз постигањата на учениците.
Меѓународната организација за вреднување на образовните постигања (IEA) ја раководи организацијата и реализацијата на оваа студија. Стручната работа и менаџментот на студијата го води Меѓународниот студиски центар (ISC) во Бостон Колеџ.
Нашата држава има учествувано во следниве циклуси на мерење:
Во тек е подготовка и реализација на ПИРЛС 2021 во која покрај нашата држава учествуваат околу 50 држави од целиот свет.